Werkwijze

“Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het kan”- Pippi Langkous

Inmiddels zijn de maatregelen rondom het Corona-virus versoepeld.
Het gaat bij kindercoaching niet direct om een contactberoep. Ik hanteer wel de 1,5 meter afstand.
Het is belangrijk dat u en uw kind thuis blijven bij klachten zoals, (neus)verkoudheid, keelpijn, hoofdpijn, hoesten, benauwdheid en/of koorts. Ook wanneer één van uw huisgenoten deze klachten heeft. We kunnen de afspraak dan omzetten naar een telefonische afspraak of een videobelafspraak.
Als u een afspraak heeft in de praktijk, kom dan zo kort mogelijk van tevoren naar binnen. Ook wil ik u vragen, wanneer u samen met uw kind een afspraak heeft, met één ouder te komen. Het is nu nog niet mogelijk om met beide ouders te komen. Als ik u ophaal uit de wachtkamer vraag ik u en uw kind eerst of u klachtenvrij bent, en ik vraag u de handen te wassen. In het gesprek blijven we ook nu op 1,5 m afstand. Voor uw binnenkomst heb ik de stoelen en tafel ontsmet.
Voorlopig hebben we allemaal nog in grote mate te maken met de maatregelen zoals ze zijn afgekondigd, met beperkingen in ons dagelijks leven en met onzekerheden waar we tegenaan lopen. Blijf hierin goed bij uzelf, blijf goed voelen wat bij u past. Ook als het toegestaan is, wil het niet altijd zeggen dat het veilig voor u voelt. Bij twijfel kunt u mij altijd van te voren bellen.


Wat zo prachtig is aan onze kinderen, is dat zij vaak zelf het antwoord in zich dragen.
Ze weten zelf wat ze nodig hebben en waar ruimte is voor verbetering.
Ons kind de ruimte geven om dit te ontwikkelen is een geweldig proces.

Soms kunt u als ouder het gevoel hebben, dat het lastig is om dit proces op gang te brengen.
Mist u even de handvatten om hieraan te beginnen of in verder te komen.
Het is al mooi, dat u dit proces, samen met uw kind, wilt aangaan.
Om uw kind beter te horen!
Bij Kindercoaching De Regenboog gaan we samen op zoek naar de antwoorden.

De sessies met uw kind worden afgewisseld met sessies met u samen.
Het coachen van het kind bestaat uit het bieden van een luisterend oor.
Er worden verschillende tools ingezet om met de hulpvraag aan de slag te gaan.
Ieder kind heeft zijn eigen kleur en dus ook een eigen aanpak.